Noć veštica - Halloween :)

Dobro veče dragi moji. :) Kako ste mi ovih dana? :)
Evo mene sa jednim zakasnelim postom. :D Kada kažem zakasneli, mislim da je trebao da ide do 31. eventualno 31. I normalno, trebalo je da bude drugačiji malo post, ali dobro nema veze. :)
 
U današnjem postu, kao što po nazivu vidite, pričamo o Halloween-u iliti po našem, pričamo o Noći veštica. :)
Malo sam googla i "istraživala" i našla neke stvari o ovom prazniku (da ga tako nazovem) koje do sada nisam znala. Želela bih ovim putem da te podatke podelim sa vama, za vas koji ste već čuli za njih, to ništa novo neće biti, a za one koji kao i ja ništa o tome nisu znali, biće možda zanimljivo, a verovatno će nekome da otvori oči.
Kada kažem "otvori oči" mislim na one koji imaju neku odbojnost prema tom danu, koji govore "Danas nije noć veštica, danas je Sveti Luka!", da jeste, i podržavam to. Ali smatram da ne trebate da budete protiv onih koji vole taj praznik i koji su u tom duhu. Evo ja, npr, nije da volim taj praznik i da ga slavim, i šta ja znam, ali volim noć veštica jer tada možeš da pokažeš svoju kreativnost i da pokažeš neku umetnost. Da li će to da bude sa nekim kostimom, šminkom, noktima, dekoracijom kuće ili recimo pravljenja kolača... šta god, ali imaš prostora da pustiš mašti na volji i smatram da je to odlično... :)

Kao što ste u nekim prethodnim postovima mogli da vidite, volim lakove i volim da se zanimam mazanjem noktiju. To sam uradila i povodom ovog dana. :)



Da, znam da nisam skinula višak laka sa prstiju, ali uvek zaboravim pre slikanja. -_-

Sledeći noktiću su mi više vremena oduzeli, samim tim su mi i bili zanimljiviji, ali tek tu sam zaboravila da skinem višak, pa ne izgledaju toliko lepo. :(




Baš 31 oktobra sam htela da napravim crne a da sa vrha curi kao krv, ali nisam stigla, nisam imala vremena, tako da to ostavljam za sledeću godinu ili možda nekom drugom prilikom... ko će da me zna. :D

Sada prelazim na make up. Obožavam šminku i šminkanje iako se ne šminkam svaki dan... Skoro mesec dana ranije sa po instagramu gledala videe halloween make up-a i naravno uživala u tome. :) I iskrena da budem, jedva čekala da dođe taj dan da se šminkam, odnosno maskiram. :D
Ovo bi bio prvi put da vam pokazujem svoj neki make up, ako zanemarim što sam u predprošlom postu pokazala samo šljokice na očima. :D
Evo kako je izgledala moja maska za noć veštica. :D




Ne znam za vas, ali ja sam baš bila oduševljena maskom. :) Htela sam još neke modrice da dodam, ali me je iskreno posle već i mrzelo :D

I evo još jedne sliči od prošle godine. :D


NEŠTO O NOĆI VEŠTICA
(HALLOWEEN-U)


Noć veštica ili Halloween je noć uoči Svih svetih, 31. oktobra, a zapravo je skraćenica od All Hallows' Eve ili Hallow Eve (Sveto veče, noć uoči Svih Svetih). Slavi se pre svega u Irskoj, SAD-u, Kanadi, Puerto Ricou, Australiji i Novom Zelandu. Premda je Halloween skraćeni oblik od arhaičnog engleskog imena za blagdan Svih svetih All-Hallow-even, All Hallows’ Eve, Noć veštica je poganski blagdan izravno suprotstavljen katoličkom blagdanu Svih svetih.
 
Svetkovina je nastala na temelju keltskih poganskih obreda u slavu žetve, a danas se slavi, većinom u anglosaskim zemljama, kao zabavni festival koji uključuje maskiranje u mitološke likove poput veštica, vampira, duhova, zombija, goblina i ukrašavanje kuća i okućnica bundevama, paukovim mrežama, kosturima, gledanje horor filmova, sve u svrhu zastrašivanja, jer se u davnim vremenima strašenjem terala smrt uoči Dana svih svetih. Pogrešno je uverenje da je svetkovina nastala temeljem kristijaniziranih obreda.
 
Velika zasluga za proširenje proslave Noći veštica pripisuje se redatelju Johnu Carpenteru koji je snimio istoimeni horor na tu tematiku.
 
Stari Kelti su 7. novembar slavili kao početak nove godine, a proslava je bila posvećena bogu Sunca, ali i gospodaru smrti (Samhainu). Verovali su da kada je pun mesec, a najčešće noć pre dana mrtvih, mrtvi napuštaju svoje grobove, te nakratko opet dolaze na Zemlju i posećuju svoje domove, zbog toga su se živi, prestrašeni mogućnošću sustreta s mrtvima, prekrivali zastrašujućim maskama i stvarali veliku buku. Dolaskom Rimljana, noć mrtvih dobija stalni datum, a te noći prema starom rimskom verovanju, crni bog lova Samain preuzima vlast nad svetom, ubija srndaća (boga Sunca), a boginju vegetacije odvodi u podzemlje, gde ona do proleća bdije nad mirujućim semenkama, usnulim životinjama i dušama mrtvih. U toj noći su se simbolično gasile sve vatre u ognjištima, verovalo se da mrtvi poslednji put dolaze na ovaj svet, pa su jedni na pragovima svojih kuća ostavljali hranu, a drugi su postavljali izdubljene repe ili krompir s upaljenom svećom, kako bi se grešne duše uplašile, a dobre pronašle put kući. Bundeva je tek u 16. veku postala popularna za dubljenje najpre u Americi, a zatim i u ostatku sveta.



To bi bilo sve za ovaj post. Nadam se da vam se svideo. :)


Šta vi mislite o Halloween-u?
Da li ste se maskirali te večeri?
Ako jeste, u šta ste se maskirali?
Šta mislite o mojim noktima?
A najviše me zanima, šta mislite o mojim maskama?! :)
Da li vam se više sviđa prošlogodišnja ili ovogodišnja? :)


Do narednog posta, šaljem vam poljupce :* 
 
 
 
 

Коментари

  1. Odlican post!
    Uzvratila sam follow :)
    Nadam se da ces ostaviti komentar na mom postu --> beautyshapes3.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
  2. Nice post. I follow you blog https://bysinkj.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Zanimljiv post, svaka cast. ❤


    Volela bih da bacis pogled na dva nova posta koji su na mom blogu
    https://smallwomenscorner.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  4. Jao, kako slatki nokti! :) Zaista kreativno i interesantno, baš mi se sviđaju tvoje Halloween ideje.

    Odličan post, draga moja! Hvala što si ga podijelila s nama.

    Poljubac iz Hrvatske! ♥
    www.whatsupivy.com

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Vraćam se po ko zna koji put 😂

Oriflame - wish list #1

Promene u sobi