Moja bitka sa štitnom žlezdom i hormonima #2

Zdravo svima. Kako ste mi? Nadam se da ste svi dobro 🤗

U prošlom postu na ovu temu Moja bitka sa štitnom žlezdom i hormonima #1  pisala sam vam o nekim osnovnim stvarima o štitnoj i šta je kod mene problem. E sada ćemo malo više da se pozabavimo mojim problemom, tj povišenim TSH hormonom. Opet naglašavam, ja nisam doktor, ja sam samo neko ko je dosta čitao i istraživao po internetu, tako da sledeći tekst je stručan, i skinut sa neta, ne u potpunosti, nego samo ono što mislim da je bitno.

Štitna žlezda je energetska poluga ljudskog organizma. Uz pomoć hormona koje luči, reguliše rad metabolizma i svih sistema organa u ljudskom telu. Jedan od njih je i TSH hormon, koji mora biti prisutan u granicama normale, zajedno sa ostalim hormonima – T4 i T3, u čijem sastavu se nalaze molekuli joda. Ako se desi i manji disbalans hormona, to dovodi do narušavanja psihofizičkog zdravstvenog stanja čoveka. Neverovatno je da tako mali organ može da napravi toliku pometnju u organizmu.

E sada dolazimo do sledećeg pitanja: "Kako povišen TSH hormon utiče na organizam i koji su siptomi?"

Ukoliko se utvrdi da je TSH previsok (kao što je kod mene to slučaj) , to najčešće ukazuje na usporen rad štitne žlezde, odnosno hipotireozu. Taj višak određuje koliko organizmu fali T4 i T3 hormona.

Fizičke promene su brojne. Dolazi do vidljivih oštećenja na koži u vidu otoka, gubitka kose i lomljivih i krtih noktiju.
- Ja nemam otoke na koži, ponekada samo noge, tj oko skočnog zgloba, ali to je uglavnom kada sam jako dugo na nogama ili jako dugo šetam. Što ja nisam to gledala kao nešto što je od štitne žlezde, nego jer sam imala povredu oba stopala.
- Što se tiče gubitka kose, to je opšte poznato da sam imala problema sa tim. Čuj mene imala. Imam i dalje. Pisala sam post i o tome.
- Jako brzo mi pucaju i listaju nokti.

Pojavljuju se bolovi u mišićima i problemi sa težinom.
- Bolovi u mišićima kako kad
- Do pre 7 godina sam bila mršava a sada baš dosta kila imam.




Usporava se rad srca i raste nivo holesterola.
- Što se tiče srca, dešava se da mi jako lupa, da ne mogu normalno da dišem.
- Holesterol mi je okej. Bar mi ništa oko toga nisu govorili.

Telesna temperatura pada, a dolazi i do hroničnog umora.
- Temperatura mi je uvek 35 sa nešto.
- I stalno sam umorna. Radila, ne radila ja sam umorna. Evo primera: oblačim majcu - ja se umorim, brišem se posle kupanja - ja se umorim, obuvam se - ja se umorim... Itd

Od psihičkih promena, najzastupljeniji su lakši i teži oblici depresije.
- S tim, hvala Bogu nemam problema ili ja bar to ne gledam tako.
Pacijenti trpe i gubitak pamćenja i dolazi do poteškoća u procesu usvajanja novih podataka.
- Onako je prisutno... Kako kada.

HIPOTIREOZA KAO UZROK POVEĆANOG NIVOA TSH HORMONA

Hipofiza otpušta veći nivo ovog hormona da bi stimulisala štitnu žlezdu da brže obavlja svoje funkcije. Sve se usporava.

Pada krvni pritisak, sporiji je proces probave, otkucaji srca usporavaju, koža se suši…
- Pritisak mi je uvek oko 90/60
- Ume da bude dana kada imam problem sa probavom
- Za srce sam rekla
- Koža se suši kako kad. Ali ja to nikada nisam povezivala sa tim.

Eto, to je za sada to od ovog posta. U sledećem postu (koji će biti na ovu temu) ću pisati o promenama u ishrani u cilju bržeg oporavka, jer je to moj cilj.


Toliko o tome u ovom postu, do sledećeg posta, ostanite mi zdravi ❤️


P. S. : Link ka originalnom tekstu o štitnoj ➡️ https://www.prirodnolecenje.com/povecan-tsh-hormon-stitne-zlezde/

Коментари

  1. Pratim tvoju pricu draga jos od proslog posta. Verujem da ce sve biti okej, budi mi dobro <3 <3 <3

    ОдговориИзбриши
  2. Žao mi je što imaš problema sa ovim i želim ti da se što bolje izboriš s tim. Imaš moju podršku. ❤️

    Sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Vraćam se po ko zna koji put 😂

Oriflame - wish list #1

Promene u sobi