Belocrkvanski karneval 2018. :) 1. i 2. dan

Ćao i dobro došli u novi post. :)

U zadnjem postu sam rekla da sledeće nedelje (sada već prošle) u našem gradu se održava tradicionalni Belocrkvanski karneval koji je jedan od najstarijih karnevala u Srbiji, dug 190 godina. :)
Tom prilikom sam rekla da će te nedelje na mom blogu biti posta svaki drugi ako ne i svaki dan... međutim, ako me pratite, možete da zaključite da to i nije tako. Zašto? Shvatila sam da nemam mnogo materijala za pokazati, i da će postovi možda biti dosadni ako budu toliko kratki, pa sam rešila da ne pišem ništa dok ne prođe ceo Karneval. :)
Sada imam materijal za dva posta sigurno, možda i tri, ali to ću videti dok budem pisala..


 (slika preuzeta sa interneta)

Ako ste me pratili prošle godine, mogli ste da vidite šta je sve to bilo prošle godine za videti i takođe ste mogli da pročitate nešto o Karnevalu Cveća iliti Belocrkvanskom karnevalu .

" Karneval cveća je tradicionalna manifestacija koja se održava svake godine u junu u Beloj Crkvi. Gradom prolazi karnevalska povorka, u centru grada i tom prilikom se predstavljaju najlepše cvetne bašte, dvorišta i balkoni. Evropska štampa je zabeležila da je belocrkvanski karneval cveća, posle Kanskog i festivala u Monte Karlu, bio svojevremeno najpoznatiji u Evropi.
Prvi pisani pomen o karnevalu u Beloj Crkvi datira iz 1852. godine. Tada su se karnevali odigravali povodom pokladnih verskih svečanosti. Trajao je čitavu nedelju i na Karnevalu cveća dolazili su najviđeniji Srbi iz Temišvara. Prvi karnevalski odbor osnovan je 1911. godine.
U vreme održavanja Karnevala cveća, čitav grad je u znaku veselja i proslave. Ulice i fasade se doteruju, balkoni i terase se ukrašavaju cvećem. U gradu se održavaju brojni kulturno-umetnički programi, izložbe, koncerti, književne večeri i sportska nadmetanja."
 
Ako vas zanima kako je izgledao Karnaval prošle godine pogledajte ovde ↓ :
 
1. dan - OVDE
2. i 3. dan - OVDE

4. i 5. dan - OVDE


I 6. dan, odnosno glavni dan, vam nisam pokazala. :O Ali ne brinite, ove godine nećete biti uskraćeni za to. :)
 
Pa da počnem sa prikazivanjem. :D
 
 
1. DAN
 
Prvog dana, tj 28.06. u ponedeljak, bilo je par događaja. :)
 
1. Izložba "Naš svet od cveća". Autori su Slavica Stanković i Vladimir Dujmović.
Slavica pravi slike sa presovanim cvećem, nekom japanskom tehnikom, ne mogu sada da se setim imena. A Vladimir uzgaja kaktuse. Nažalost, na ove izložbe nisam bila još uvek, tako da nemam slike. Mada je Vladimir imao izložbu kaktusa i prošle godine, Slike možete videti u linku gore (1. dan)
2. Otvaranje Belocrkvanskog karnevala. Na otvaranju su učestvovali: Hor "Bella Musica", Belocrkvanske mažoretkinje, Ruski kadeti i Osnovna škola "Dositej Obradović".
Kako je to izgledalo prošle godine, takođe možete videti gore u linku 1. dan. A kako je izgledalo ove godine, pogledajte u nastavku. :)



Belocrkvanske mažoretkinje









Ruski kadeti

 


Ne vide se baš lepo, bila sam daleko.
Osnovna škola "Dositej Obradović"
 


3. Pozorišna predstava "Kradljivci" na češkom jeziku. Na predstavu sam otišla jedino jer se održavala u sali gde imamo probe folklora, pa sam otišla da vidim ima li nekog našeg. Pošto nije bilo, ostala sam i ne puna 5 minuta i otišla jer nisam ni jednu jedinu reč razumela. :D Tako da ni to nisam slikala. :)
 
4. Solistički koncert tenora i kantora profesora Nikole Davida u pratnji profesorke Ljubice Grujić na klaviru.
Ove godine nisam bila na koncert iako sam želela, ali sam kasnila jer nisam na vreme pogledala na sat, pa nisam htela da ulazim kada je koncert već počeo. Kao što rekoh, prošle godine sam bila, možete pogledati link 4 i 5 dan.
 
Rođen u Beloj Crkvi , Nikola Davida usavršavao se na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu . U 1998. Dobitnik je stipendije iz Anni - Eislerovog - Lehmann - Fondacije što mu je omogućilo da dođe u Nemačku kako bi zaokružio svoje umetničke postdiplomske studije na Peter Cornelius konzervatorijumu Majnc . Gospodin Nikola David nastupa na velikim međunarodnim festivalima u Nemačkoj ali je gostovao i u Bugarskoj , Izraelu , Norveškoj , Švajcarskoj, Grčkoj , Makedoniji i Crnoj Gori .
 
 
2. DAN
 
Drugog dana, u utorak 19.06., takođe je bilo dosta događaja, ali ja sam otišla samo na dva.

1. Koncert Ruskih kadeta. Svjato - Aleksejevskogo kadetskogo korpusa Jaroslavske oblasti.
Ruski kadeti tradicionalno svake godine dolaze u Belu Crkvu. Ovo im je drugi put ove godine. Prvi put nisam mogla da idem, jer sam išla na slavu, a sada sam išla i gledala i slušala ih sa uživanjem. :) Pevali su ruske pesme, neke srpske, svirali na klavijaturi (ili kako se to već zove), na harmonici i fruli, igrali.
Ja ću vam ovde staviti samo slike i jedan video, a ako vas ostali videi zanimaju, vi me zapratite na instagramu @andjelaradovanov i moćićete u narednih par dana da vidite kratke snimke. :)






Žao mi je što u kompjuteru nemam snimak kada su pevali Tamo daleko, ali ako vas zanima i taj video, zapratite me na instagramu. :)

I kada je bio najzanimljiviji deo, kada su igrali, i neke 'stvari' izvodili sa mačevima, kanapom, deblom i sa čim već ne, mene je morao da zezne telefon i nisam mogla niti da snimam, niti da slikam... čim su oni završili, telefon mi je proradio i mogla sam i da slikam i da snimam.. BAKSUZ!

2. Izložba "Lepota prirode opštine Bela Crkva" i promocija fotomonografije  PIO "Karaš Nera". Na ovu izložbu nisam išla, želela sam, ali nisam mogla i žao mi je zbog toga, jer sam kroz izlog videla da su lepe slike. Ako još uvek traje, možda ovih dana odem da pogledam. :)

3. Promocija knjige "Tradicionalni recepti domaće sprske kuhinje" autor Miodrag Ilić, gastro urednik i stručni savetnik Kristina Gašpar. Na ovo sam baš želela da idem, ali ni na to nisam stigla i krivo mi je zbog toga, ali dobro, gledala sam na TV promociju ako ništa drugo. :D 

4. Pozorišna predstava "Moglo bi to i vama da se desi" u izvođenju BAP-a (Belocrkvansko Amatersko Pozorište). To sam išla da gledam, jer obožavam predstave. :)




 I to bi bilo to od ovog posta. :) Nadam se da vam se svideo. Znam da su slike loše, ali šta da radim, slikam telefonom... :/ To bi bilo to, mi se vidimo, mislim u petak, a do tada vam šaljem zagljaj. :* ♥

I da, zapratite me na instagram @andjelaradovanov :D Ćao. 







Коментари

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Zanimljiv karneval! Izgleda zabavno. :)
    Hvala što si podijelila slike i svoje iskustvo. ;)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    ОдговориИзбриши
  3. Karneval mi djeluje zanimljivo.Inace nikada nisam bila,tako da mi je bilo interesantno procitati tvoje iskustvo.<3

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, drago mi je da ti se sviđa.. nadam se da ćeš posetiti karneval sledeće godine, a ja mogu da ti budem vodič :P

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Vraćam se po ko zna koji put 😂

Oriflame - wish list #1

Promene u sobi