Mesta koja želim da posetim + 15 zanimljivosti o Barseloni ♥|Blogmas #13




Ćao svima i dobro došli na još jedan blogmas post. :) Kao što vidite po naslovu, u današnjem postu vam pišem koja mesta bih volela nekada da posetim (mada nešto sumnjam da će se to ikada desiti)... ali kaže stara narodna "Nikad ne reci nikad!" pa ajde da verujem u to... :D


Često mami u šali govorim "Rođena sam na pogrešnom mestu... u pogrešnoj državi!". Mama već zna zašto to kažem tako da ime mesta ne moram ni da joj spomenem. Prvo mesto na mojoj listi želja je Španija. Ona je No 1 u mom životu što se toga tiče. :D

Kako sam saznala za Španiju?


Mislim da je to definitvno bilo onog trenutka kada sam počela da gledam serije(u ranom detinjstvu). Mislim nisam baš tu generalno čula za Španiju, nego sam znala da u serijama pričaju na španskom, a kako španski obožavam (mislim da je to trebao da mi bude maternji jezik :D  - naravno da nemam ništa protiv srpskog da se razumemo odmah) skontala sam da se španski priča u Španiji, jel? Logično dečje razmišljanje. :D Onda sam, opet preko serija saznala da se i u Meksiku priča španski. Pa sam ja tako dugo živela misleći da je Meksiko zapravo grad u Španiji, a ne da je Meksiko država a da je glavni grad Meksiko Siti. :D I tako kada sam ja jednom sasvim slučajno saznala istinu (gore sam je podnela nego kada sam saznala da Deda Mraz ne postoji :D) tada sam odlučila da ću voleti Španiju a ne Meksiko (iako u Meksiku ima brdo glumaca koje ja volim :D). I to je tako ostalo do današnjeg dana. S tim što sam vremenom, počela više da istražujem i shvatila da me Španija zaista više i privlači. I tako je ostala Španija da nosi taj broj 1 u mom srcu. :D ♥

Gde god da odem odem, mislim u koje god mesto, grad/selo, mislim da bih uživala, ali nekako moj cilj (aj da tako kažem), mada je bolje da kažem želja da odem u Barselonu. Da, Madrid je glavni grad i takođe je zanimljiv ali meni je nekako bliža Barselona. Ali eto ne znam zašto (možda jer se potajno nadam da bih srela Šakiru :D ali psst nemojte to da joj kažete :P ).


 

I znate da Anđela ne bi bila Anđela ako ne bi tražila a onda i vama predstavila neke činjenice/zanimljivosti o temi o kojoj piše. :DTako da vam predstavljam...


15. zanimljivih činjenica o
Barseloni :)



1. La Rambla, najpoznatija pešačka avenija u Barseloni nije jedna ulica već se sastoji od njih pet, koje se nastavljaju jedna na drugu. Te ulice su Kanaletes, Estudis, San Đusep ili Cvetna ulica, Kaputsins i Santa Monika.






2. Katalonci Dan zaljubljenih slave kao Dan Svetog Đorđa 23. aprila, a zahvaljujući njima taj dan se slavi i kao Dan knjige. Običaj je da muškarac ženi pokloni ružu, a ona njemu knjigu.


3. Najposećeniji muzej u gradu je muzej fudbalskog kluba Barselona. Iako u gradu postoje muzeji velikih umetnika poput Pikasa i Miroa, 1,5 miliona ljudi godišnje obiđe muzej na stadionu Kamp Nou.
 

4. Najprometnija pešačka ulica u Barseloni je Portal de l' Anhel, popularna šoping zona. Otprilike 3500 ljudi prođe njome svakog sata.




5. Antoni Gaudi nije prvi arhitekta koji je radio na Sagrada Familiji iako ova crkva predstavlja njegovo životno delo. Za dizajn crkve prvi je bio zadužen Francisko del Viljar, ali je od projekta odustao nakon godinu dana.





6. Na Sagrada Familiji postoji misteriozni kvadrat sa brojevima koji u zbiru uvek daju broj 33, što predstavlja broj godina koliko je imao Isus.




7. Za vreme Španskog građanskog rata, više od 1800 skloništa je napravljeno da bi se grad zaštitio od stalnog bombardovanja. Neka od tih, poput Refugi 307 mogu se videti i danas.

8. Vozači u Barseloni su među najgorima u svetu, a nezgode se dešavaju na svakih 19 sekundi. Vikendom se čak dešava da se desi deset nesreća svake sekunde, tako da je bezbednije pešačiti nego voziti. Većina stanovnika Barselone zato voli da pešači i u svako doba je većina puteva puna pešaka. Barselona ima velike oblasti rezervisane isključivo za pešake i to oko 130 hektara ukupno što je jednako površini 260 fudbalskih terena!



9. U Barseloni postoji 12 napuštenih stanica metroa. Neki smatraju da su uklete, pa se organizuju posebni obilasci “Stanica duhova”, a poslužile su i kao dobar set za nekoliko filmova.



10. Bari Gotik je centar stare Barselone a neke od zgrada koje se nalaze ovde potiču iz doba starog Rima. Srednjovekovna arhitektura je sveprisutna a privlačnost ovih građevina dovodi u Barselonu milione turista svake nedelje.





11. Barselona je čuvena po svojim plažama, ali do 1992. (iliti dok ja nisam rođena :D ) one nisu postojale u današnjem obliku. Obala se u gradu nije koristila za opuštanje i zabavu sve do kasnih 80-ih, a više od 4km plaža uređeno je 1992. godine, kada je Barselona bila domaćin Olimpijskih igara (nije to zato što su bile Olimpijske igre nego jer sam ja tada trebala da se rodim, pa meni u čast, ali ne smeju da kažu :P ).





12. Nekada davno, more u Barseloni je pokrivalo čitav grad sve do naselja El Bron.



13. Još od osnivanja, 13 gusaka je živelo u katedrali Santa Eulalia u sećanju na mladu Eulaliu, zaštitnicu grada koji su Rimljani ubili kada je imala samo 13 godina. Veruje se da svaka guska predstavlja jednu godinu njenog života.


 



15. Veruje se da je Dzordz Lukas inspiraciju za čuveni serijal "Ratovi zvezda" pronašao u Casa Mili i da su prema njoj nastali Darth Vader i Stormtroopers.






Postoje još dva mesta, koja od skoro želim da posetim... a to su Tajland i Maroko. Nešto nisam preterano "ludela" za ovim mestima, međutim od kako sam zapratila Anu sa youtube kanala Ana2Cats i od kada sam odgledala njene vlogove sa tih mesta ja želim da ih posetim. Moram da priznam više me je privukao Tajland nego Maroko, tako da bih tim redom i išla. :D


 Tajland


O ovim mestima, ne bih mnogo da pričam, bar ne u ovom postu. Ako želite, pogledajte njene videe, verujem da nećete zažaliti.


A ako želite, mogu u jednom od narednih postova (u sledećoj godini) da pišem o ovim destinacijama. :) Obavezno mi dajte do znanja u komentarima. :)


Maroko


To bi bilo to od ovog posta. Pišite mi u komentarima:
- da li vam se post svideo?
- šta vi mislite o Barseloni, Tajlandu i Maroku?
- da li ste znali neke od ovih zanimljivosti?
- gde biste vi želeli da idete (da možda i to ubacim u moju listu želja)?

Ako niste, pogledajte prošli post Winter Time TAG ...
 


Do sutrašnjeg posta.... šaljem vam zagrljaje. :* ♥


 


Коментари

  1. Ja sam oduvek volela Brselonu, a nadam se da cu je jednom i posetiti :)

    ОдговориИзбриши
  2. Jaooj, je l' mi veruješ da bih i dušu i bubrege prodala da posetim Barselonu (mada i Madrid i Španiju generalno) 😍😍😍 A što se činjenica o njoj tiče, bukvalno sam znala jedino onu da je muzej na Kamp Nou najposećeniji, što me zapravo i nije previše začudilo, jer evo, polazim od sebe, da odem u Barselonu, pre bih ušla u muzej FK Barselone nego u neku galeriju i sl. Štaviše, ovamo bih vrlo rado ušla, dok me umetnost ne fascinira previše, ako izuzmemo arhitekturu. Upsi 😂
    I Tajland i Maroko stvarno oduševljvaju. Nikad nisam nešto istraživala o Maroku, stoga prvi put vidim koliko lepo zapravo izgleda, dok mi je lepota Tajlanda odavno poznata.

    Fantastičan post ❤️

    Blogmas: The girl named Ana ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha, nasmejalo me je ovo sa prodavanjem duše i bubrega. :D Za dušu mogu da ti pomognem (pošaljem ti mog đavola), al za bubreg ne mogu.xD Hvala draga... mogle bi nas dve zajedno da posetimo ova mesta... (možda ti ostanu onda bubrezi) :P

      Избриши
  3. Bas super i jako interesantan post!! 😃

    PajaMala.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam imala pojma ni o čemo od navedenog, a bilo je veoma interesantno čitati. Iako bih ja sad trebala da učim poslovnu ekonomiju, a ne da obajvljujem postove i čitam tuđe, ali bože moj... hahah
    Koje si godište?

    Novi post I'mperfect

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si bar nešto "naučila", i drago mi je da ti je post interesantan. :) Znam kako ti je, ali Bože moj, uvek ima nešto zanimljivije od učenja. :) U 11 činjenici sam rekla da sam 1992, iliti da sam godište kada su bile olimpijske igre. :D

      Избриши
  5. Oduševljena sam Barselonom i drago mi je da si izdvojila dio posta u kome si posebno pisala samo o njoj. Grad je predivan i definitivno ću ga posjetiti tokom života. Nedavno sam počela da učim španski preko Duolinga i jako mi se dopada. Takođe sam oduševljena Francuskom i njihovim jezikom i naučiću ga čim budem imala priliku. Vrh post. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da je još neko oduševljen Barselonom kao što sam i ja i drago mi je da ti se sviđa post. :) Hvala što si mi rekla za taj sajt, taman i ja malo da se prisetim nekih španskih reči. :) A u Barselonu možemo jedan dan zajedno :P

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Vraćam se po ko zna koji put 😂

Oriflame - wish list #1

Promene u sobi